Când vorbim despre SEO, multă lume crede că este ceva magic, însa nu e chiar aşa. Haide să ne uitam din perspectiva ta, tu ce faci când vrei să cauţi ceva? Cauţi pe Google, iar apoi dai click pe unul dintre site-urile relevante care îţi apar pe prima pagină şi aşa procedează pana la 90% dintre utilizatori.
Te-ai întrebat vreodată cum apar site-urile acelea pe prima pagină în Google? Ei bine, e pentru că au fost optimizate pentru motoarele de cautare gen Google.
Principiile fundamentale ale SEO-ului pleacă de la două elemente principale:
1) Cuvinte cheie
2) Link-uri
Haideţi să vorbim puţin despre cuvintele cheie. Dacă vrei să apari cât mai sus în lista de căutari, site-ul tău trebuie să conţină cuvintele cheie care sunt căutate(inserate în motorul de căutare). Cuvintele cheie sunt mai eficiente când le găsim în titlul paginii, adresa web sau titlul unui articol. Dar atenţie însa la Calitate/Cantitate. Mulţi aşa-zişi specialişti în SEO încearcă să prostească motoarele de căutare cu tot felul de tactici neserioase în loc să se concentreze asupra conţinutului de calitate.
Acum haideţi să vorbim pe scurt despre link-uri. Alte site-uri care link-uiesc la site-ul tău, nu fac decât să-i transmită motorului de căutare că ai un conţinut valoros. Dar din nou, Calitatea/Cantitatea, calitatea acestor link-uri este mai importantă decât cantitatea lor. Adică link-urile de la site-uri irelevante nu te vor ajuta să te clasezi mai sus în Google.
Aceasta a fost doar o introducere în ceea ce priveşte SEO, însa în realitate nu este aşa uşor, dar cu siguranţă vei avea nevoie de cineva care să te ajute…